ANGELA NICHITA DEZVALUIE SECRETELE UNEI AFACERI DE SUCCES

 

Și-a dorit foarte mult să aibă propria afacere si a trecut peste orice obstacol, spune ca a reusit sa-si pastreze clientii prin munca si daruire si   a ajuns atat de departe, incat este cunoscuta in toata tara. Angela Nichita din orasul Nisporeni ofera consultanta juridica in incinta Incubatorului de Afaceri din oras. Afacerea ei a demarat in urma cu 5 ani, iar de atunci are clienti fideli în intreaga tara.

Angela Nichita munceste in biroul ei din cadrul Incubatorului de Afaceri din Nisporeni.(foto: Mihai Pantilei)

ALBASAT: Cum a început afacerea dumneavoastră şi de ce aţi ales acest domeniu ?

Angela NICHITA: "Afacerea eu am început din 2010,  nu este de aici inceputa, începutul este incă din oraş, eu am lucrat 5 ani în Chişinău, în capitală, afacerea a fost desfăşurată de acolo,  după care  cînd s-a deschis Incubatorul de Afaceri  am văzut că se dau încăperi,  este o prioritate,  că eu vroiam de mult să mă transfer  în Nisporeni, dar se primea ca cu spatiu era o problemă, de arendat undeva, de luat în chirie era o problemă  şi  era mai convenabil să stau în oraş,  şi decînd s-a deschis  Incubatorul  de Afaceri, am auzit si  m-am transferat la Nisporeni pentru că afacerea care o desfăşor  eu, ea  este întrebata  si aici  pe loc,  aşa oamenii sunt nevoiţi să  alerge  permament în oraş  dar aşa ei au prioritatea de a soluţiona  toate întrebările  aici pe loc."

 In prezent Angela Nichita vorbeste cu mandrie de propriile realizari, depune pasiune in ceea ce face, are incredere in fortele proprii si spune ca „reteta” reusitei este munca. Desi are sediul in Nisporeni, antreprenoarea colaboreaza cu diversi traducatori si avocati din Chisinau.

Angela NICHITA:  "Mai am lucrătorii care sunt în oraş. care sunt traducători, sincer să vă spun dacă  aici nu se vede nici o persoană  asta nu inseamnă că lucrez, muncesc singură,  am colegi  care sunt în oraş, am traducători care sunt în oraş, care sunt toţi prin contract  dar îşi achită ei toate plăţile,  sunt contracte diferite, la moment e greu de găsit o persoană  care într-adevăr să-şi dea stăruinţa.  Toţi care vin  pe dînşii îi interesează salariu,  dar ca să ai un salariu bun trebuie să munceşti,  să pui puţin efort, ca persoana cînd intră să nu  iasă fără raspuns, dar  nu tu să dai din umăr  şi să spui că  aşteptaţi sau la moment  o să vină  şefa şi o să va spuna,  şi nuştiu ce,  sau staţi şi aşteptaţi...,  e foarte greu, adica trebuie tot o persoană cu responsabilitate şi să cunoască bine domeniul  de activitate."

 Serviciile juridice oferite de Angela Nichita sunt gandite în așa mod, incat sa acopere toate domeniile de interes ale dreptului, atat pentru persoanele fizice cat si pentru persoanele juridiceAstfel,  persoane fizice sau juridice  ce apeleaza la biroul antreprenoarei  pot beneficia de consultanta juridica, asistare juridica si reprezentare juridica prin avocati in fata instantelor de judecata, a altor  institutii.

ALBASAT: Aţi avut controale de cînd activaţi?

Angela NICHITA:  "Nu, controale  nu am avut, ca atare de  cînd m-am transferat aici, este un  SRL,  o întreprindere, societate  cu raspundere limitata, timp de un an de zile, ca atare după toată regula  nu-ţi vine nici un control. Nu au venit nimeni, eu mă stărui să achit totul la timp, datorii nu am,  lunar, că eu mai sunt de specialitate contabil,  îmi duc contabilitatea  singură  şi adica duc cont,   ce trebuie,  cînd trebuie,  eu ştiu aşa că controalele vin atunci  cînd sunt neachitări, sunt restanţe  şi atunci pot să vină,  dar în caz, eu mă gandesc că acuma este   o bază electronică unde se vede totul  şi verifici la cine să pleci în control şi la cine nu, dar dacă o să vina, o să fie bineveniţi, mă strădui să nu încalc legislaţia."

ALBASAT:  Ce alte afaceri sau joburi aţi făcut înainte de acest business?

Angela NICHITA:  "Afaceri, am  avut deschisă din  1999, cînd ne-am întors din Rusia,  am deschis, am avut o  Intreptindere Individuală,  ne-am ocupat  cu comerţul,  am avut magazine  şi am activat, dar nu a fost, a fost de scurtă durată sunt foarte multe piedici dintre, care acolo se cere, se solicită lucru mult, controale într-adevăr sunt foarte multe,  nu permit în dezvoltare, să stai necunoscînd..,  deci acum se fac seminare, adica se pune la curent, adica iaca ce set de acte trebuie să aveţi  pentru a începe, în schimb pe atunci nu prea să  făceau   şi era problemă  şi am văzut că activitatea  nu era domeniul nostru şi am închis tot."

 Si Vitalie Lazar, directorul Incubatorului de Afaceri ne-a confirmat ca la biroul antreprenoarei, oamenii beneficiaza de servicii de calitate.

"La moment prestează servicii juridice,  este un rezident activ are permament clienţi şi se implică  în toate activităţile  de instruire desfăşurate de către incubator." a mentionat Vitalie LAZĂR.

 Clienţii antreprenoarei  sunt mulţumiţi de serviciile prestate, ei spun ca au beneficiat de un parteneriat bazat pe profesionalism si confidentialitate.

” Da eu sunt tare mulţumit cu tot ce lucrează dumneaei, sunt mulţumit. ”   a spus un bărbat.

’’Sunt mulţumit  cu ce m-a ajutat, fără dansa  nu se faceau aşa acte şi sunt mulţumit  pentru ce m-a ajutat.”

La Nisporeni, micul business  s-a dezvoltat cel mai mult in domeniul serviciilor fiind orientat spre satisfacerea necesitatilor pietei locale. Totodată, micul business oferă posibilităţi reale de a pune în aplicare aptitudinile creative ale întreprinzătorului, dar şi inventivitatea şi capacitatea de lider – calităţi foarte necesare şi utile. In prezent, în raionul Nisporeni activează peste 20 000 de întreprinderi, care reprezintă veriga de bază a economiei.

 

Un reportaj realizat de Tatiana Pantilei  în cadrul proiectului MOLDOVA+ (imagine: Stefan Siscanu, montaj:Mihai Pantilei)

 

28.03.2016